16.02.2022

Sol 24

Billederne har lagt sig.

Men det er som om billederne bag øjnene
har stået på en scene, bukket og smilet,
bakket.

Hvis
jeg kunne
skrive
hul på noget
og tappe
lys og
vitaminer.

Drømmer
om at hente
kattemad i stormen.

//

Men
jeg føler
mig falsk i
sproget
i dag.

//

I går
var glenterne
væk
og
en ræv
var gået helt hen
til køkkendøren
for at spise
resterne
fra stegepanden.

Jeg har
læst
at de samles
sent på
eftermiddagen
for at sove.

Ved de at de har et hvidt spejl på vingerne?
Det føles så billigt at skrive om dyrene.

Ønsker
at de giver
igen
og kommer
ud fra hullerne
i skrænten,
som rim.

//

Fornemmelserne
i kroppen her til morgen
kan jeg godt lide.

Noget løber igennem
mig, prikker under huden.

Men angsten følger med i alt.

Men jeg har fået plads
til mig selv i hovedet.

Forestillingen
om jordskokker
som nærmest
fløjter ad mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar