24.07.2018

Ferienoter 2

En Treo
der netop
er startet
er smuk,
et ansigt
der prøver
at vågne.


)(


Det var dejligt at stå op til den brede verden i morges, vandet lige uden
for døren, lydene, roen, en stribe frihed. Nu 

kommer jeg til at tænke på 

Tina Turner, den voldsomme nedsabling 

af hende da hun var i Herning

eller hvor det nu var, sikke

en omgang. 


)(


En ven skrev til mig i går
om Taxa Pizzaen som for tiden
er den mest solgte pizza i
Holstebro. Jeg
har ikke googlet det
og aner ikke om det er
sandt, eller om han bare skrev
det fordi han ved jeg holder
meget af serien. Jeg
kunne godt skrive noget 
om den, med fokus på 
automaten med kolde
og varme drikke,
eller det store, porøse menneske
som Werner er. Jeg kan
lide ham og jeg savner
automaterne som nok var brune,
sammenholdet omkring dem,
kopperne, mønterne,
mekanikken, en
slags dansk hjerte for mig.


)(


Det er virkelig fedt at sidde her og vågne på terrassen i det sommerhus jeg 
har fået lov at låne i to dage. Digtene startede så ulykkeligt op,  
nu begynder de at suge sommeren til sig. De tager 
imod, de er ikke for fine til det, sommeren er ikke nærig.


)(


Digte i
badeshorts.


)(


Digte
der vælger
jordbær,
citronsorbet
og vanilje,
helt rent
flødeskum
på toppen.


)( 


Hvordan
kan jeg
kigge
mig fri,
levende,
i dine
øjne når
jeg er så
urolig?

Kom.


)( 


Digte
der lige
skal
hente
en kop
kaffe til,
i deres
Havaianas.


)(


Jeg følte

mig

smuk, "lækker"

da jeg sad

i bussen i går, det

er så sjældent jeg

føler sådan

noget. Det er 

med at nyde det 

når det er. 


)(


Godmorgen fra vandet.
 Det bliver en dejlig dag. Køb en is der ikke er til at bære, skriv et digt så småt at du skærer dig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar