07.09.2021

Sol 7

Igen, på vej
mod hovedbanen,
dukker tanken om
croissanten med hønsesalat
op. Jeg er sulten
og husker den
som en nem,
tandløs drøm;
hvad kunne være
bedre lige nu?

Det bløde, 
fede og salte, 
de slappe asparges
der ikke skulle
findes men
gør det. Brødet
der har taget
for godt imod.
 
Det kød der
egentlig er
ramt så rigtigt. 

Det er denne
tanke jeg har:
At der er noget sundt
i at lade tænderne
pensles af det jævne;
at det vil give
adgang til
en almindelig
verden.

//

En croissant

vejer intet.

Så får den

stor tyngde.

//

Flyver verden rundt
Med nul gram 
Ud over tyngden
Tager en upåfaldende
Elevator
Et hjælpemiddel
I en hverdag.
Trækker vejret
Almindeligt
I toget,
Glider igennem
En flot tunnel.
Hvis en tanke
Glider igennem Hr. Crois
er det tanken
Om salt, om
Der er en forbindelse
Mellem salt og tunneller. 
Det er en forestilling.
Så med færgen
Går på offentlige
Toiletter,
Kunne ikke 
bekymre sig mindre. 

//

Angsten er en smuk sort perlekæde uden faste perler eller perlerne er anderledes signaler.

Tankerne kredser
om en klar verden
som insekterne.

Det var sådan, det skulle være. 

// 

Styrke 1000 på bibrænderskalaen:  

Nu 
Honning

Nu 
Nul 

Nu 
Heart 

Brændt 
Som 
Kul. 

//

Et andet
lille nederlag
jeg har noteret   
mig er 
at peberet 
der kommer 
ud af den 
gode kværn 
er langt mindre 
spændende 
end før
da jeg har 
kommet billige 
korn i. Vridet, 
følelsen, 
er også blevet 
væsentligt ringere. 

//

Hvis han ikke 
havde været så sart 
kunne han ikke 
have skrevet digte 
der var state of the lard.

//

Du har lov at have det let på din måde: 

Hvis du vil skrive det endnu sjovere op, er det det du gør. 

// 

Det vil jeg ikke, 
ikke i dag. I dag 
skal have lov at 
være mest virkelig.

For at rydde sort ud fra i går. 
For at være stille og lade det rydde sig selv op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar