11.09.2021

Sol 9

Det var spændende for
mig at opleve den scene i
Mare of Easttown hvor
hovedpersonen tager hvad
der ligner en flødeskumsdåse
og trykker og lægger en
orange top oven på chipsen.
Var det en form for ostecreme?
Det er selvfølgelig oplagt
at lade osten bevæge sig
derhen, i sådan en form,
med sådan en lethed.
Ostecremen der drives
frem af gassen. Den er til på
en voldsom, selvsikker, afsjælet måde.

//

Er du lidt i stampe i dag?
Er du vågnet på sofaen i en gennemsvedt T-shirt?
Er du ramt af infektionen i næsen?
Er du slet ikke åben for den rige form som digtet er?

//

Jeg føler mig som
den pose Salt og Peber
Chips jeg har spist.
Jeg føler det er  
generøst digtet er i dag. 
At det nærmest er 
mig der køres tygget 
gennem linjerne.
Hvis jeg kunne sætte 
et lys ind i mig, et køligt lys. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar