12.10.2022

Et bevis

Det var spændende
for mig
at opleve
den lille kuvert 
som indeholdt kortet:
Jeg har aldrig
ladet øjnene
gå på så lille en kuvert
i det officielles tegn.

//

Er staten blevet nærmest levende?

//

Jeg tager det lille format som følger:

På vej til Blødt
På vej til Levende

Hvis der stadig
var et virkeligt frimærke
i spil
ville det have
stået
som en stor, leende
udsmykning.

//

Men du har fået adgang til verden
og tager del i det regelrette?
Det kan være utroligt med de hemmelige puljer.


//

Til det kan jeg svare:
Jeg har bygget mig et kørekort
og sætter vejene op, glatte
og slanke. Men der
er altid en stor forventning
om ophold ved frie tankstationer.
Nogen har nikket til mig,
det har jeg skrevet under på.
Jeg kan næsten ikke genkende min levende hånd.


// 

FORSØG PÅ INDFANGNING AF VIRKELIGT EFTERORD: 

Kunne man forestille sig en lethed, noget perlende, ligetil? 

// 
 
Hvis det her kan være et brev, vil jeg sætte 
budskab på: Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været så stolt af noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar